Grundträning

Nu har det gått fyra veckor sen jag blev seriös med träningen. Fyra veckor med bra träning, fokus på att skapa en bra grund att ta avstamp på inför vårens och sommarens prövningar på löparbanan. Jag tänker varje dag på att få dra på mig nummerlappen igen, det är sån himla känsla.
Senaste fyra veckorna har jag skrapat ihop drygt 35 mil löpning, 75 mil på cykeln och totalt 63 timmar träning om man summerar ihop allting. Det känns riktigt bra. Jag börjar bli hård och ser fram emot vad som komma skall om jag kan hålla i detta under hela vintern. Vi är ju trots allt bara i November än så länge, mycket kan hända..

Senaste nio dagarna  efter cykelveckan på Mallis har sett ut såhär. Jag kände av att benen var ganska slitna och inte så rappa efter så mycket cykel på så kort tid, men igår kände jag att det lossnade lite och det gick springa fort igen. Lite känningar i knäna men det är så det ska kännas när man tränar hårt. Pusha gränsen, men inte gå över den.

Dag 1 – styrka 45min + 12,5km löpning
Dag 2 – styrka 45min + 2x5min + 10x200m + 3x3min löpning. tot 21km
Dag 3 – 15km löpning + 60min styrka
Dag 4 – 3x3km löpning
Dag 5 – vila
Dag 6 – 8x1000m, snitt ca 3:11. tot 20km
Dag 7 – långpass 26km
Dag 8 – fm 10km, em 7km
Dag 9 – 3x4min + 8x300m + 4x2min. tot 20km

Vad jag ser fram emot mest av allt just nu

  • Sylvesterloppet på nyårsafton. Förhoppningvis kan årets sista mil också bli den snabbaste
  • Åka långfärdsskridskor på blank is, helst på Vättern om man får drömma men Landsjön går bra också.
  • Långpass på hallby med bra fäste under skidorna. Gärna med en termos nyponsoppa liggandes vid stugan.
  • Markus Krunegård på bongo bar 22a December.
  • Mammas mat på julafton

Auf wiedersehen
– Örnen

Återhämtning. Löpsällskap/hyresvärd. Cykelpendling. I den ordningen.

1 kommentar

  1. 🏃🏼‍♂️
    Käkar du bara popcorn, numera? Tycker du börjar se lite tunn ut!👋🏼Gerd

Kommentera

E-postadressen publiceras inte.

*

© 2018 Holaveden

Tema av Anders NorenUpp ↑